آموزش محاسبه طول برش در کورل

آموزش محاسبه طول برش در کورل دراو ایران لیزرکات
3.2
(52)

یکی از مهم ترین سوالاتی که اکثر طراحان برش لیزری آنرا جستجو می کنند، چگونگی محاسبه طول برش در کورل با نرم افزار اندازه گیری دور حروف است. در این مطلب آموزش اندازه گیری متراژ حروف در کورل را به شما ارائه می کنیم. و در آخر یک ترفند کاربردی برای راحتی در اندازه گیری طول منحنی در کورل به شما آموزش می دهیم.

چرا باید دور منحنی ها و حروف را در کورل اندازه بگیریم؟

مبنای محاسبه قیمت در برخی از سفارشات برش لیزری و حروفسازی تبلیغاتی، طول منحنی برش است؛ اکثر تابلوسازان و لیزرکاران قیمت خدمات خود را بر مبنای طول برش محاسبه می کنند و این موضوع نیز منطقی به نظر می رسد. با تعیین قیمت برش و ساخت به ازای هر متر طول مشتریان نیز از این شیوه قیمت گذاری رضایت پیدا می کنند.اگر بخواهیم از روش های دیگری غیر از محاسبه قیمت بر مبنای طول برش استفاده کنیم، مشکلات زیادی پیش می آید و محاسبه قیمت سخت تر می شود.

روشهای مختلف اندازه گیری طول منحنی در کورل

در گذشته برای اندازه گیری طول منحنی در کورل امکانی تعبیه نشده بود و برای محاسبه طول برش باید از افزونه های جانبی مثل افزونه JH Curve length استفاده می کردیم. ولی بعضا بسیاری از تابلوسازان و لیزرکاران در نصب این پلاگین دچار مشکل می شدند. و یا فقط برخی از مجموعه ها با تهیه نرم افزار ایکات می توانستند طول برش در کورل را محاسبه کنند.در مجموع به سه روش می توان طول دور حروف را در کورل اندازه گیری کنیم؛ ولی با اضافه شدن این قابلیت به خود نرم افزار کورل دیگر نیازی به استفاده از روشهای دیگر نیست:

استفاده از پلاگین JH Curve length

این پلاگین یک افزودنی برای نرم افزار کورل است که سالهای زیادی برای محاسبه طول برش در کورل توسط تابلوسازان و لیزرکاران مورد استفاده قرار می گرفت. ولی به مرور این پلاگین به فراموشی سپرده شد.

استفاده از نرم افزار ایکات

افزونه ایکات یک پلاگین بسیار کاربردی برای کورل است و بعنوان یک نرم افزار اندازه گیری دور حروف که قابلیت های بینظیر دیگری را نیز به کورل اضافه می کند، استفاده می شود. بخش طراحی کارتن های مقوایی و بخش چیدمان اتوماتیک حروف جزو محبوب ترین اجزای پلاگین ایکات محسوب می شوند.در نرم افزار ایکات می توانید طول منحنی را بدست بیاوریدقابلیت محاسبه طول برش نیز یکی از قابلیتهای کاربردی ایکات است که با انتخاب آیکون آن که در شکل زیر مشاهده می کنید می توانید طول منحنی را بدست بیاورید.در نرم افزار ایکات می توانید طول منحنی را بدست بیاورید ایران لیزرکاتتابلوسازان و لیزرکارانی که از نرم افزار ایکات استفاده می کنند با انتخاب یک گزینه می‌توانند مقدار طول برش حروف را در کورل بدست بیاورند.

استفاده از خود نرم افزار کورل برای محاسبه طول برش

در سالهای اخیر بدلیل استفاده صنایع مختلف مثل تابلوسازی تبلیغاتی و برش لیزری و لزوم داشتن ابزاری برای اندازه گیری طول منحنی ها ، سازندگان نرم افزار کورل تصمیم گرفتند قابلیت محاسبه طول برش را در خود نرم افزار کورل تعبیه کنند.از زمانی که قابلیت اندازه گیری طول منحنی به نسخه های جدیدتر کورل اضافه شد، برای اندازه گیری متراژ خط دیگر نیاز به هیچ افزونه ای نبود و اندازه گیری متراژ یک منحنی یا یک نوشته در خود نرم افزار کورل امکان پذیر شد.

در واقع اگر بخواهیم بجز کورل از روش دیگری برای محاسبه طول برش در کورل استفاده کنیم تنها وقت خود را تلف کرده ایم.

 

محاسبه متراژ حروف چلنیوم

حالا برای اینکه با شیوه اندازه گیری دور حروف در کورل آشنا شویم، نحوه محاسبه متراژ حروف چلنیوم را در یک قالب یک پروژه به شما آموزش می دهیم:فایل نمونه اندازه گیری متراژ برش آموزش برش لیزری ایران لیزرکاتبرای اینکه بتوانیم مقدار طول برش نوشته بالا را در نرم افزار کورل بدست بیاوریم، پس از اینکه نوشته تایپ شده را با دستور ولد (WELD) به مسیر خطی تبدیل کردیم و از حالت فونت خارج شد، کافیست از منوی Window و از بخش Dokers روی گزینه Properties بزنیم تا پتجره ویرایشی در سمت راست کورل باز شود. پنجره اندازه گیری متراژ حروف در کورل لیزران لیزرکاتدر این پنجره روی تب Curve بزنید. اگر نوشته شما در حالت انتخاب باشد، در بخش بالایی این پنجره اندازه طول منحنی به سانتیمتر یا میلیمتر به شما نمایش داده می شود؛ واحد های اندازه گیری میلیمتر یا سانتیمتر نیز بر اساس واحد اندازه گیری پرونده ای است که در حال کار بر روی آن هستید.

این راه ساده ترین روش محاسبه دور حروف در کورل است که تنها با باز کردن یک پنجره امکان پذیر است.

شما از این روش می توانید علاوه بر اندازه گیری دور حروف، طول منحنی ها را نیز در نرم افزار کورل محاسبه کنید. و حالا ترفندی که ابتدای همین مطلب قولش را داده بودیم به شما ارائه می کنیم:

دیگر لازم نیست برای محاسبه طول برش در کورل از منوهای بالای نرم افزار مسیرهای طولانی را طی کنید؛

کافیست با زدن دکمه های ترکیبی Alt+Enter به پنجره Properties دسترسی پیدا کنید و از گزینه Curve طول منحنی انتخاب شده را مشاهده کنید.

البته اگر شما از ابزارهای رسم شکلهای اصلی مثل مستطیل و یا دایره استفاده کنید، نمی توانید طول منحنی را مشاهده کنید و حتما باید شکل رسم شده را ابتدا به وسیله دستور Weld به مسیر قابل ویرایش تبدیل کنید.

اندازه گیری طول منحنی ها در نرم افزار کورل قابلیتی نسبتا جدید است که در سالهای اخیر به نرم افزار کورل اضافه شده است. و شما دیگر برای محاسبه طول یک خط در کورل نیازی به استفاده از افزونه یا پلاگین های مختلف نخواهید داشت.

 

 

شما به این مطلب چند ستاره می دهید؟

سمت راست 1 امتیاز و سمت چپ 5 امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود موبایل خود را وارد کنید: